Roční a daňové výpisy 2023
Nejčastější otázky a odpovědi v souvislosti s rozesílkou výpisů
Podílové fondy
Roční výpis z podílových fondů budeme postupně rozesílat podle nastavené komunikace všem klientům od 7.2.2024. Od tohoto data budete mít možnost si ho rovněž vytvořit i v osobním účtu moje UNIQA.
Součástí ročního výpisu bude detailní přehled pohybů na vaší smlouvě z předcházejícího kalendářního roku. Při každém realizovaném odkupu podílových listů vám uvedeme výši vyplaceného výnosu, který je potřebné případně zdanit, pokud nebudou splněny podmínky osvobození od zdanění. Doporučujeme povinnost zdanění dosáhnutého výnosu v odkupu konzultovat s daňovým poradcem.
Roční výpisy rozesíláme v tomto období veškerým klientům v stanovených zákonných lhůtách. Roční výpis rozešleme veškerým klientům podle nastavených kontaktních údajů nejpozději do konce února.
Doporučujeme vám ale zkontrolovat si nastavené kontaktní údaje ve smlouvě prostřednictvím osobního účtu moje UNIQA. Ve svém účtu máte možnost tyto údaje změnit a případně si vytvořit váš roční výpis. Využijte tuto možnost, pokud jste zjistili, že vaše údaje jsou v systému uvedené nesprávně. Ve svém účtu si otevřete sekci s výpisy a potvrzeními a vytvořte si výpis, který potřebujete. V případě, pokud nebudete mít ještě možnost vytvoření za rok 2023, je potřebné ještě počkat, jakmile možnost generovaní pro rok 2023 spustíme v osobním účtu.
Při doručování na váš e-mail vás požádáme o kontrolu veškerých složek ve schránce, i SPAM a Nevyžádaná pošta. Stává se, že naše e-maily vyhodnotí některé poštovní schránky nesprávně a náš e-mail zařadí do této kategorie.
Roční výpis k podílovým fondům, vám zašleme prostřednictvím naší aplikace Úschovna. Na e-mailovou adresu vedenou ve smlouvě, obdržíte odkaz do Úschovny a na evidované telefonní číslo SMS s verifikačním kódem (doručení SMS kódu může být až 48 hod. pod doručení e-mailu), který vložíte do příslušného políčka v Úschovně. Poté už budete moci kliknout na tlačítko Načíst soubory a dokument si stáhnout.
Pokud SMS kód ani po 48 hodinách nedorazí nebo ho omylem smažete, máte možnost si ho obratem znovu vygenerovat přímo přes odkaz na úschovnu, který obdržíte v e - mailu.
Pokud jste z dokumentů zjistili, že máte nesprávně uvedené osobní anebo kontaktní údaje, nahlaste nám jejich změnu jednoduše on-line prostřednictvím osobního učtu moje UNIQA.
K zadávaní změn prostřednictvím moje UNIQA je potřebné, abyste byli ověřeným uživatelem. Bez ověření uživatele není možné zadat požadavku o změnu údajů ve vaší smlouvě. K ověření nám stačí, nahrát podle pokynů v osobním učtu, váš aktuálně platný doklad totožnosti.
V osobním účtu moje UNIQA najdete aktuální údaje o vašich aktivních smlouvách a získáte možnost on-line požádat o vybrané změny ve své smlouvě. Při prvním přihlášení klikněte na tlačítko „Jak se přihlásit?“, zadáte číslo smlouvy, nastavíte si svoje nové heslo a potvrdíte. Následně obdržíte na svůj telefon vedený ve smlouvě SMS s jednorázovým kódem pro přihlášení.
V případě, že vám systém neumožní vygenerovat SMS kód z důvodu chybějícího anebo nesprávného tel. čísla, kontaktujte naši zákaznickou linku na tel. čísle 488 125 125.
K zadávaní změn prostřednictvím moje UNIQA je potřebné být ověřeným uživatelem. Bez ověření uživatele není možné zadat požadavek na změnu údajů ve vaší smlouvě. K ověření nahrajte podle pokynů v osobním učtu svůj aktuálně platný doklad totožnosti.