Roční a daňové výpisy 2023

Nejčastější otázky a odpovědi v souvislosti s rozesílkou výpisů

Životní pojištění

Potvrzení o výši zaplaceného pojistného budeme postupně rozesílat od 16.1.2024 podle nastavené komunikace na smlouvě. Toto potvrzení Vám bude zasláno elektronicky (instrukce k převzetí potvrzení vám doručíme na e-mail) anebo písemně na vaši korespondenční adresu.

Nárok na potvrzení o zaplaceném pojistném za rok 2023, vzniká všem klientům, kteří splňují zákonné požadavky k daňové uznatelnosti platné od 1.1.2015:

 

Pro investiční životní pojištění je potřebné splňovat:

  • pojistník je totožný s pojištěnou osobou
  • doba trvání pojištění je minimálně 60 měsíců (5 let)
  • výplata pojistného plnění musí být sjednaná nejdříve v roce, ve kterém dosáhne pojištěná osoba 60 let
  • pojistná smlouva neumožňuje výplatu jiného přijmu, tzn. mimořádný výběr, který nezakládá zánik pojistné smlouvy

 

Pro kapitálové životní pojištění je potřebné splňovat:

  • pojistník je totožný s pojištěnou osobou
  • doba trvaní pojištění je minimálně 60 měsíců
  • výplata pojistného je sjednaná nejdříve v roce, ve kterém dosáhne pojištěná osoba 60 let
  • pojistná smlouva neumožňuje výplatu jiného přijmu, tzn. mimořádný výběr, který nezakládá zánik pojistné smlouvy
  • pojistná částka je min. 40 000 Kč u pojistných smluv s pojistnou dobou do 15. let včetně a 70 000 Kč u pojistných smluv s pojistnou dobou nad 15 let

 

U každé pojistné smlouvy vyhodnocujeme podmínky k daňové uznatelnosti individuálně. Potvrzení zasíláme/umožňujeme vytvořit jen těm, kteří splňují zákonné požadavky.

Nárok na daňovou uznatelnost nevzniká u smluv rizikového životního a úrazového pojištění, a také u předčasně ukončených smluv před 60. rokem věku pojištěné osoby.

Pokud potřebujete potvrzení o výši uhrazených plateb na vaše životní pojištění dříve, než bude zpřístupněno a začneme vám ho hromadně doručovat, můžete si ho stáhnout z vašeho osobního účtu moje UNIQA.

 

Po přihlášení do účtu si po rozkliknutí Detailu smlouvy naleznete podle typu smlouvy daňové potvrzení buď přímo v záložce Dokumenty, nebo si je můžete vygenerovat v záložce Výpisy a platby, položce Výpisy a potvrzení. Vyberte si rok (zdaňovací období) a požadavek potvrďte, následně si v sekci „Dokumenty“ v části „Vaše žádosti o generování dokumentů“ budete moci potvrzení stáhnout.

Daňové výpisy rozesíláme v tomto období ve stanovených zákonných lhůtách. Daňový výpis rozešleme klientům podle nastavených kontaktních údajů nejpozději do konce ledna.

 

Doporučujeme zkontrolovat si platnost kontaktních údajů ve smlouvě v osobním účtu moje UNIQA. Ve svém účtu máte možnost tyto údaje změnit, a jakmile bude změna zpracovaná a propíše se do smlouvy, vytvořit si upravený daňový výpis (pokud vaše smlouva splňuje zákonný nárok). Ve svém účtu si otevřete sekci s výpisy a potvrzeními a vytvořte si výpis, který potřebujete. V případě, že systém ještě nenabídne možnost generovat výpis za rok 2023, je potřebné ještě počkat do spuštění generovaní dokumentu pro dané zdaňovací období.

 

Při elektronickém zasílání na váš e-mail vás požádáme o kontrolu veškerých složek ve schránce, včetně složek SPAM a Nevyžádaná pošta. Stává se, že naše e-maily vyhodnotí některé poštovní schránky nesprávně, a náš e-mail zařadí do této kategorie.

Na váš e-mail vám budou zaslány instrukce pro vyzvednutí dokumentu. Podle typu smlouvy můžete obdržet informaci o možnosti stáhnout si dokument z osobního účtu Moje UNIQA nebo odkaz na stránku, kde po zadání vyžadovaných údajů budete mít soubor k odeslání, případně vám bude odeslaný e-mail s přílohou, kterou bude třeba otevřít heslem zaslaným formou SMS na telefonní číslo ze smlouvy.

Pokud jste z potvrzení zjistil/a, že máte nesprávně uvedené osobní anebo kontaktní údaje, nahlaste nám jejich změnu jednoduše on-line prostřednictvím osobního učtu moje UNIQA. Návod k přihlášení a změně najdete v sekci níže.

V osobním účtu moje UNIQA najdete aktuální údaje o vašich aktivních smlouvách a získáte možnost on-line požádat o vybrané změny ve své smlouvě. Při prvním přihlášení klikněte na tlačítko "Jak se přihlásit?", zadáte číslo smlouvy, nastavíte si svoje nové heslo a potvrdíte. Následně obdržíte na svůj telefon vedený ve smlouvě SMS s jednorázovým kódem pro přihlášení.

 

V případě, že vám systém neumožní vygenerovat SMS kód z důvodu chybějícího anebo nesprávného tel. čísla, kontaktujte naši zákaznickou linku na tel. čísle 488 125 125.

 

K zadávaní změn prostřednictvím moje UNIQA je potřebné být ověřeným uživatelem. Bez ověření uživatele není možné zadat požadavek na změnu údajů ve vaší smlouvě. K ověření nahrajte podle pokynů v osobním učtu svůj aktuálně platný doklad totožnosti.