O nás > Pro média > UNIQA připravila pro klienty Raiffeisenbank pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr nové generace

UNIQA připravila pro klienty Raiffeisenbank pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr nové generace

11.07.2024

Od června má Raiffeisenbank v nabídce pro své klienty nové a výrazně vylepšené pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr. V mnoha ohledech jde o špičku na českém trhu a součástí je řada inovativních parametrů. Klient získává nejen klid a jistotu při splácení, ale také užitečné služby pro život.

 

U pojištění jsou pouze dvě vstupní podmínky: mohou ho sjednat osoby ve věku do 65 let, nebyla-li jim přiznána invalidita III. stupně. Pojištění může trvat do 75 let věku.

„Pomoc klientům se splácením úvěru v závažných životních situací je dnes již samozřejmostí. Při tvorbě nového řešení jsme se snažili zohlednit nejednoduchou dobu a překotnou dynamiku vytvářející silný tlak na klienty. Snažíme se jim ulevit nejen při výpadku příjmů, ale zejména nabídnout pomocnou ruku v každodenním životě. Přinášíme proto nadstandardní asistenční služby, které ušetří klientovi čas nebo mu zajistí kvalitní a včasnou lékařskou péči, aby mohl minimalizovat výpadek příjmů. Snažili jsme se také ve prospěch zákazníků zjednodušit podmínky a minimalizovat výluky. Jsme přesvědčeni, že se nám podařilo sestavit pojištění odpovídající dnešní době i skutečným potřebám klientů,“ komentovala jeho zavedení Gabriela Cikánková, business development manažerka bankopojištění v UNIQA.

Pojistná nebezpečí a jejich krytí

Smrt klienta: pojištění kryje jednorázově aktuální nesplacenou částku úvěru + 10 % z ní jako bonus, jenž lze využít například na pokrytí nákladů na pohřeb, to vše až do výše 2,500 000 korun. Stejný nárok má klient v případě přiznání průkazu ZTP/P během pojistné doby. Pojištění výplatou končí.

Invalidita klienta: zde došlo k významnému rozšíření pojistných událostí. Vedle přiznání III. a II. stupně invalidity, k nimž dojde během pojistné doby a kdy UNIQA uhradí celý nesplacený zbytek úvěru do výše až 2,500 000 korun, se nově rozšiřuje pojistná ochrana i na přiznání I. stupně invalidity. Postižený klient může čerpat až 12 splátek úvěru, aby mu byla poskytnuta doba k adaptaci na novou situaci.

Pracovní neschopnost: pojistnou událostí je pracovní neschopnost klienta v délce nejméně 30 dnů. UNIQA za něj zaplatí měsíční splátku úvěru, stejně jako celé měsíční splátky za každých započatých a po sobě jdoucích 30 dnů pracovní neschopnosti (nikoli završených, jako tomu bylo doposud). Takové plnění nenabízí zatím na trhu nikdo. Celkem může klient čerpat až 12 měsíčních splátek úvěru.

Nedobrovolná ztráta zaměstnání: pojistnou událostí je nezaměstnanost klienta. Při ní má právo na pojistné plnění ve výši jedné měsíční splátky úvěru ihned po registraci na Úřadu práce; na další pojistné plnění má klient nárok za každých započatých 30 na sebe navazujících dní trvání nezaměstnanosti, přičemž lze takto pokrýt až 12 po sobě jdoucích splátek. Nově je pojistné plnění poskytnuto už od prvního dne registrace na Úřadu práce, nikoli po 30 dnech jako v minulosti. I to je na trhu jedinečné.
Krytí se vztahuje i na ztrátu zaměstnání na dobu určitou: pojistné plnění se vyplácí do doby původně plánovaného ukončení pracovního poměru. Nově je plnění poskytováno i v případě zrušení živnosti OSVČ, přičemž UNIQA nezkoumá důvody; podmínkou je jen registrace klienta na Úřadu práce.

Ošetřování člena rodiny: bylo zařazeno mezi rizika nově a vztahuje se jak na ošetřování dětí, tak i partnera a rodičů. Karenční lhůta je 7 dnů, i když běžně na trhu trvá 30 dnů. Pojistné plnění v podobě měsíční splátky úvěru se platí za každých dovršených 30 dnů ošetřování a pak proporčně podle dnů uskutečněného ošetřování, přičemž se započítávají i soboty a neděle. Pojistná ochrana se vztahuje i na partnera klienta, jenž čerpá úvěr, pokud se ošetřování dalšího člena rodiny ujme on.

K pojištění UNIQA přidala Osobního asistenta a Zdravotního asistenta

Osobní asistent pomáhá klientovi s vyřízením úřední dokumentace a formulářů (například žádosti o sociální příspěvky), poskytuje organizační pomoc (například zprostředkování kontaktu a schůzky s pohřební agenturou), zajistí právní podporu (například v dědickém řízení, při jednání se zaměstnavatelem) i psychologickou pomoc. Může zprostředkovat i osobní právní zastupování nebo konzultace za zvýhodněné sazby.

Zdravotní asistent je na trhu jedinečná součást tohoto pojištění. Osobní zdravotní asistent

poskytuje pojištěnému prostřednictvím aplikace partnerské společnosti Dr. Digital celoroční personalizovanou péči o zdraví. Virtuální klinika zahrnuje například:

§  stanovení zdravotního profilu na základě pravidelně měřených hodnot a funkcí přes aplikaci

§  on-line konzultace s lékařem

§  objednání k lékaři, vystavení e-neschopenky nebo e-receptu

§  průběžný monitoring zdravotního stavu a prevenci

Službu může využít i partner klienta.

 Výhody a novinky

§  V rámci pojištění UNIQA jsou kryty i psychiatrické nemoci a mentální poruchy vyjma diagnóz založených na užívání návykových látek.

§  Po dobu trvání pojistných událostí (invalidita, pracovní neschopnost, ztráta zaměstnání nebo ošetřování člena rodiny) přebírá placení pojistného za klienta UNIQA.

§  Rozšířené krytí pro osoby s novým průkazem ZTP/P ve starobním důchodu z jakýchkoli příčin.

§  Předchozí diagnózy a stávající onemocnění při sjednání mohou znamenat výluku z pojistného plnění u událostí nastalých jen po dobu 1 roku po sjednání pojištění.

§  Pojištění lze uzavřít hned při sjednání úvěru nebo i později během smluvní doby.

§  Služby Dr. Digital lze čerpat neomezeně.

§  Nové pojištění má výrazně méně výluk než předchozí verze a produkty jiných poskytovatelů.

§  U pracovní neschopnosti kryjeme i rizikové těhotenství.

§  Krytí je bez čekacích dob (vyjma zmiňovaného rizikového těhotenství, u kterého činí čekací doba 8 měsíců).

§  Okamžitá pomoc v případě ztráty zaměstnání či zrušení živnosti.

§  Ochrana klienta při přiznání invalidity všech stupňů.