O nás > Pro média > UNIQA přidává do cestovního pojištění přímé spojení na české lékaře ze zahraničí

UNIQA přidává do cestovního pojištění přímé spojení na české lékaře ze zahraničí

04.07.2024

Od června je součástí všech pojistných smluv UNIQA o cestovním pojištění speciální medicínská asistence TravelMedik. Byla doplněna zcela zdarma a umožňuje českým turistům spojit se v cizině v případě potíží s českým lékařem-specialistou, čímž odpadají hledání lokální zdravotní pomoci a jazyková bariéra.

 

Pokud chce klient novou službu využít, dostane se přes QR kód ze své smluvní dokumentace k pojištění na ověřovací stránku TravelMedik společnosti Click2Claim, kde vyplní potřebné údaje. Tyto údaje následně vyhodnotí lékař s odpovídající specializací, spojí se telefonicky s klientem, prokonzultuje s ním jeho zdravotní problém a doporučí mu další vhodný individuální postup léčby a případně medikaci. UNIQA vychází ze zkušenosti, že řadu běžných potíží lze odstranit i domácí léčbou a nákupem léčiv v lékárně. V případě závažnějšího zdravotního problému ho lékař z TravelMedik instruuje, aby se obrátil na asistenční službu k cestovnímu pojištění, jež mu zprostředkuje odbornou lokální pomoc.

„První zkušenosti ukazují, že turisté vítají možnost probrat potíže s českým lékařem, protože mohou jít snadněji do detailu a důvěřují svým krajanům více, zejména v zemích, kde jsou úroveň a zvyklosti ve zdravotní péči odlišné,“ říká Eva Trajboldová, manažerka produktů pojištění osob v UNIQA.

Služba je dostupná v režimu 24/7. Nárok na využití asistenčních služeb Travel Medik má každý, kdo si sjedná a uhradí cestovní pojištění v UNIQA, on-line na webu nebo přes srovnávač, u cestovní kanceláře, agentury nebo jiného partnera UNIQA pojišťovny.

Postup při využití služeb TravelMedik je uživatelsky jednoduchý a rychlý:

1. Klient si načte QR kód nebo odkaz z dokumentace k cestovnímu pojištění. Ty ho přímo propojí s chytrým on-line formulářem (tzv. tiráží), jehož úkolem je shromáždit příznaky a aktuální informace o zdravotním problému.

2. Informace z formuláře zhodnotí zdravotnický personál a posune dle potřebné odbornosti na lékaře. Ten se s výstupem z formuláře seznámí a dá vědět v průběhu několika minut, že je připraven k videohovoru. Klientovi přijde sms zpráva, kde nalezne odkaz do tzv. virtuální čekárny.

3. Po kliknutí na tento odkaz se klient dostane do virtuální čekárny, kde čeká na spojení s lékařem. Během chvilky se s ním spojí a může s ním napřímo konzultovat zdravotní problém.

4. Po ukončení konzultace lékař připraví lékařskou zprávu (výstup z tiráže), uloží ji do systému, kde je automaticky archivována, a současně odeslána na klientův e-mail.

5. Podle konkrétní lokace klienta systém připraví orientační překlad pro případnou potřebu pro místního lékaře. Klient tak bude mít lékařskou zprávu v češtině a orientační překlad do angličtiny a/nebo místního jazyka. Ve většině lokalit klient obdrží i kontakty na místní zdravotnické zařízení (adresa, provozní doba, rozsah služeb) pro případ dalšího řešení přetrvávajícího problému. V takové situaci by klient měl kontaktovat asistenční službu k pojištění UNIQA a dbát jejích pokynů

V rámci Travelmedik jsou dostupné tyto lékařské specializace: praktický lékař, kardiolog, internista, pediatr, kožní specialista, neurolog a gastroenterolog. Jsou to medicínské profese, které turisté statisticky využijí nejčastěji.