UNIQA: Cestovní pojištění získalo Stříbrnou korunu 2023 a povinné ručení Bronzovou korunu 2023
28.07.2023
28.07.2023
V letošním 21. ročníku soutěže Zlatá koruna 2023 pro finanční produkty získala UNIQA hned dvě medailová umístění: 2. místo v kategorii cestovních pojištění a 3. místo v kategorii povinného ručení. Obě úspěšná pojištění jsou masové produkty, z nichž druhý jmenovaný je navíc zcela nový.
Soutěž Zlatá koruna oceňuje nejlepší finanční produkty na českém trhu nepřetržitě od roku 2003. Produkty posuzuje odborná porota, Finanční akademie Zlaté koruny. Ve Finanční akademii jsou rovnoměrně zastoupeny finanční společnosti, poradci, novináři, zástupci akademické sféry, podnikatelů atd. Finanční akademie a FinTech akademie mají celkem téměř 400 členů. V čele poroty stojí Rada Finanční akademie. Hodnocení probíhá na základě multikriteriálního modelu, který porovnává ekonomické, kvalitativní a bezpečnostní charakteristiky produktu. Díky velkému počtu hodnotitelů, jejich odbornosti a různorodému zaměření nabízejí výsledky soutěže objektivní obraz českého finančního trhu a spotřebitelům poskytují užitečné vodítko při výběru.
„Opětovný úspěch ve Zlaté koruně je pro nás důkazem, že nyní probíhající inovace a sjednocení produktové řady UNIQA jde správným směrem. Je potěšující, že se ocenění týká masových pojištění se širokou cílovou skupinou,“ komentoval dvojnásobný úspěch UNIQA její generální ředitel Rastislav Havran.
Cestovní pojištění UNIQA si uzavřelo v posledním předcovidovém roce 2019 asi 240 000 individuálních turistů. Pokud ale sečteme celkový počet klientů s cestovním pojištěním UNIQA, včetně cest organizovaných cestovními kancelářemi a cestovními agenturami, bylo jich k jednomu milionu osob. V uplynulých covidových letech, kdy cestování bylo omezené, klesly počty individuálních zákazníků v porovnání s rokem 2019 na méně než 40 % (2020), respektive na 45 % (2021). Loňský rok ovšem přinesl oživení a odbyt cestovního pojištění už téměř odpovídal prodejům roku 2019; letos ho pravděpodobně překoná.
Mnohem větší zájem v porovnání s minulostí je o připojištění stornovacích poplatků a o připojištění náhrady dovolené pro případ, kdy turisté nemohou ze závažných důvodů na dovolenou odjet, anebo se z ní musí naopak předčasně vrátit. V souvislosti se zuřícími požáry v turistických destinacích v Řecku platí od 25. 7. interní rozhodnutí UNIQA, že pro zájezdy s odjezdem do 31. 7. (zatím) platí připojištění stornovacích poplatků ve sjednané výši. Týká se CELÝCH ostrovů Rhodos a Korfu. Klient, jenž nechce v současných nejistých podmínkách odjet na plánovanou dovolenou, může zrušit svůj zájezd v CK a obrátit se na nás s potvrzením. UNIQA doplatí 80 % zbývajících stornopoplatků z připojištění. V tuto chvíli plní UNIQA z připojištění stornopoplatků i přesto, že MZV nevyhlásilo doporučení necestovat nebo zákaz cestovat na Korfu a je platné krytí nad běžný rámec podmínek s ohledem na rozsah události a okolnosti, které okolo ní panují. Situaci UNIQA monitoruje a bude informovat o vývoji po 31. 7. 2023.
Také u pojištění zavazadel postupuje UNIQA nyní vstřícně a vyplácí plnění do sjednaného limitu i v případě, kdy dotyčný poškozený nemůže doložit běžným způsobem ztrátu; ověřuje se hlavně doložení přesného času a lokality, kde se tak stalo.
Cena za komplexní cestovní pojištění UNIQA (vedle léčebných výloh a asistence zahrnuje i pojištění odpovědnosti, zavazadel a úrazové pojištění) je v kontextu ceny celé dovolené velmi příznivá. Například za desetidenní pobyt v nejčastějších letních destinacích našich turistů v Chorvatsku, Itálii, Španělsku, Řecku, Turecku, Tunisku nebo i v Egyptě zaplatí rodina (2 dospělí až se 4 dětmi) shodně 693 korun. Jednotlivce by komplexní cestovní pojištění stálo 279 korun.
Jde o novinku letošního roku a významně inovativní produkt. Program Auto & pohoda zahrnuje jak pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, tak i havarijní pojištění včetně pojištění GAP a také pojištění úrazu pojistníka v jakémkoli vozidle. Umí tak pokrýt všechna myslitelná rizika spojená s vozidlem.
Pojištění odpovědnosti s limity krytí až 150 milionů na újmu na zdraví osob a 150 milionů korun na majetkové škody je možné uzavřít formou výběru ze 3 přednastavených balíčků, ale i formou individuálního sestavení požadovaných rizik s možností až 2 dárků zdarma. Limit krytí lze po dohodě i zvýšit.
Kromě komplexní ochrany na míru klienti určitě ocení i přehledné pojistné podmínky psané "lidskou" řečí.
Nadstandardní asistenční služby obsahují zdarma například:
Motorista si může připojistit i telematickou asistenci SafeLine se zajištěním aktivní pomoci díky telematické jednotce. Ta umožňuje okamžitou aktivní pomoc centrály v případě havárie, odcizení auta, nevolnosti nebo defektu na silnici, ale kromě toho počítá pojistné podle najetých kilometrů a použitých komunikací.
V rámci jakéhokoliv pojištění úrazu k povinnému ručení UNIQA je vždy součástí poúrazová asistence (výpomoc pro dočasně handicapované osoby v domácnosti, při osobní hygieně, hlídání dětí a mazlíčků, nákupy, dovezení k lékaři apod.). Lze sjednat rozšířenou asistenci s vyššími limity pro vybrané služby, včetně náhradního vozidla až na 7 dní. U pojištění skel jsou pojištěna všechna skla včetně střešních; nulová spoluúčast v případě scelení nebo využití smluvního servisu.