Transport vrtulníkem z hory v Thajsku, letecký speciál pro zraněného z Kyrgyzstánu či pokousání rybou v Chorvatsku
04.06.2024
04.06.2024
Starosti ulehčí asistenční služba k cestovnímu pojištění. ✓ Pomoc v jakékoli situaci zdarma
Martina při pobytu v Thajsku zlákala zdejší nejvyšší hora Doi Inthanon nacházející se na tzv. střeše království. S vrcholy okolo 2 500 m n. m. už měl zkušenosti, a proto se vydal na výpravu se skupinou turistů bez obav. Tentokrát ho ale zaskočil ve 2 200 m záchvat výškové nemoci. Úporná bolest hlavy, nevolnost, porucha orientace. Nepomohl ani odpočinek, dostavily se i dýchací obtíže. Průvodce už neváhal a povolal na místo pomoc přes asistenční službu k cestovnímu pojištění. Vrtulník transportoval Martina do nemocnice, kde se za pár dnů zotavil a mohl pokračovat v dovolené. Jen hory pro tentokrát už raději vynechal. Pojištění UNIQA uhradilo veškeré náklady na přepravu helikoptérou i hospitalizaci. Bez něj by Martina čekaly účty na 95 000 korun.
Tomáš se přes svůj již penzijní věk (66) stále bavil sportem a na kondici si nemohl stěžovat. V zimě hodně lyžoval, v létě jezdil na kole. Po pěkném zážitku z lyžovačky v Kyrgyzstánu se rozhodl zajet tam i v létě s horským kolem. Při jednom prudkém sjezdu za deště ale nešťastně spadl a zlomil si stehenní kost v krčku. Záchranáři ho transportovali do nejbližší nemocnice, kde však Tomášovi sdělili, že tento druh zlomeniny se tam neoperuje. Na zraněnou nohu mu dali sádru a sanitkou ho odvezli na hotel, kde zůstal bezmocný ležet v posteli. Průvodce ale mezitím projednal situaci s asistencí k cestovnímu pojištění účastníků. Experti z asistence došli k závěru, že v této zemi nejsou předpoklady pro úspěšnou operaci. Rozhodli proto o urychlené letecké repatriaci Tomáše zpět do ČR. Z letiště putoval Tomáš rovnou na operační sál pražské nemocnice. Zdravotní úkony v Kyrgyzstánu a letecký speciál domů vyšly UNIQA pojišťovnu na 1,4 milionu korun. Cestovní pojištění přitom bylo zlomkem v ceně zájezdu: Tomáš za něj před odjezdem zaplatil 800 korun.
Asistenční služba UNIQA pomohla také Janě, kterou během šnorchlování v moři v Chorvatsku při plavbě výletní lodí pokousala jedovatá ryba. Ve vodě to nebylo tak zlé, avšak když se vrátila na loď, příznaky se dostavily. Kromě výrazného zčervenání a puchýřů v místě kontaktu se zuby dravé ryby se projevila i malátnost a nevolnost. Bratr postižené volal asistenční službu k cestovnímu pojištění UNIQA. Jakmile jim popsal stav sestry, ihned zprostředkovali na místo záchranný člun. Ten odvezl Janu i s bratrem do nemocnice na pobřeží. Tam už lékaři uměli pomoci, protože s podobnými událostmi mají zkušenosti. Janě nasadili medikaci a uložili ji na 24 hodin na lůžko. Té zbyla jen nepříjemná vzpomínka a jizvičky – transport rychlým záchranným člunem, převoz sanitkou, léčbu i hospitalizaci platila UNIQA z pojištění: celkový účet zněl na 58 000 korun.
Z příběhů vyplývá, jak velkou pomocí může být asistenční služba k cestovnímu pojištění. Před odjezdem si uložte telefonní číslo na ni a číslo pojistné smlouvy do mobilu. Stejné údaje uveďte i spolucestující osobě a osobě blízké zůstávající doma pro případ, že byste nemohli sami komunikovat.
Na odborníky z asistence se zkušenostmi z nejrůznějších situací, jazykově vybavené a s kontakty po celém světě se opravdu můžete spolehnout. Budete-li postupovat v souladu s jejich doporučeními, můžete navíc počítat s tím, že pojišťovna uhradí veškeré s událostí spojené výlohy až do sjednaného limitu krytí. Bez spoluúčasti.