O nás > Pro média > Reklamní kampaň UNIQA: základem pro řešení psychických poruch je mluvit upřímně

Reklamní kampaň UNIQA: základem pro řešení psychických poruch je mluvit upřímně

17.10.2022

Skupina UNIQA spustila další část česko-slovenské reklamní kampaně věnované mentálnímu zdraví pod titulem „Mluvte upřímně.“ Navazuje na loňskou vlnu „Duševní nepohoda není vidět“ a chce motivovat veřejnost k otevřenosti na téma duševního zdraví, což je nezbytný první krok k jeho zlepšení.

 

 

Mentální zdraví v posledních letech trpí následkem událostí, jako jsou covidová pandemie, válka na Ukrajině, energetická krize a vysoká inflace. Současně se ukazuje, že jen menšina lidí, kteří pociťují vážnější problémy, dokáže o svých pocitech mluvit a vyhledat odbornou psychologickou pomoc. „Dlouhodobé zaměření naší skupiny UNIQA na duševní zdraví vyplynulo jednak z celospolečenské aktuálnosti tohoto tématu, ale i z naší interní strategie poskytovat zákazníkům více než čistě finanční řešení a pomoci jim vést lepší život. Cílem další části kampaně UNIQA je pomoci odstraňovat stigma duševních a psychických poruch nejen u lidí, kteří jimi trpí, ale i u jejich rodinných příslušníků, kolegů a přátel. Základním předpokladem jsou upřímnost a empatie,“ vysvětlila záměr Anna Podgornaya, členka představenstva UNIQA odpovědná za HR, brand a komunikaci.

Timing a média

Nová komunikační vlna běží v Česku a na Slovensku od 15. října a potrvá do konce roku. Digitální prostor v této vlně dominuje. Hlavní součástí je nasazení 2 on-line spotů v různé stopáži. Ve verzi 40 sekund jsou ke shlédnutí na YouTube zde:
Česko:

 

 

Slovensko:

 

 

Součástí je i on-line bannerová reklama na hlavních českých i slovenských zpravodajských a lifestylových webech. V ČR se s nimi lze setkat na síti Google a Sklik, dále na idnes.cz, seznam.cz, lidovky.cz, expres.cz, blesk.cz, e15.cz, mojezdravi.cz, reflex.cz, dama.cz a dalších. Na Slovensku rovněž v sítích Google a Strossle, a dále na hnonline.sk, etrend.sk, cas.sk, aktuality.sk, topky.sk, pravda.sk, sme.sk, startitup.sk nebo refresher.sk.

Na sociálních sítích a v nativních článcích ve spolupráci s psychology otevírá UNIQA některá témata jako například odstraňování předsudků spojených s psychickými onemocněními, deprese, kyberšikana nebo vliv osamělosti na mentální rovnováhu. Reklamní sdělení je připraveno i pro rádia, v Česku konkrétně celoplošně přes sítě Radio United a přes Radiohouse, kam spadají mimo jiné Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Kiss, Bonton, Blaník, Fajn Radio a další. Na Slovensku k tématu vysílají reklamy Fun Radio, Rádio Expres a na Rádio Europa 2. Tato část potrvá sedm týdnů od poloviny října.  V listopadu kampaň doplní na Slovensku outdoorová část

UNIQA rovněž zřídila k tématu podstránku na svém webu:
https://www.uniqa.cz/mluvte-uprimne/ (Česko)
https://www.uniqa.sk/hovorte-uprimne/ (Slovensko)

„Mediamix je bohatý, i když v této vlně nezahrnuje televizní spoty. Z výzkumů jsme vyhodnotili, že téma duševního zdraví hodně zajímá hlavně mladou generaci, na kterou cílíme tentokrát především. Podle toho jsme také sestavili plán kampaně,“ sdělila Silvia Vlasková, ředitelka pro Brand & Marketing UNIQA.

Autoři a produkce

Autorsky stvořila tento koncept reklamní agentura Triad Advertising Bratislava a produkci zastřešila společnost Hitchhiker Films. Režie spotů se citlivě ujal Dano Dekan. Za nákup médií byly odpovědné agentury Mindshare, Basta Digital a Magnas Media.

Mluvit upřímně

Hlavním poselstvím všech součástí je potřeba otevřeně o problému mluvit. Týká se jak strádajících, tak jejich okolí. Proto se prolíná on-line kampaní #uprimne. Na komunikaci se znovu podílejí i sportovci, které pojí s UNIQA partnerství. Pro ně je psychická rovnováha a mentální pohoda nezbytným předpokladem, aby mohli podávat v pravý čas špičkové výkony. „Osobní účast reprezentantek ve sjezdovém lyžování Martiny Dubovské (Česko) a Petry Vlhové (Slovensko), od nichž se očekávají plné nasazení a výsledky bez ohledu na jejich aktuální zdraví nebo rozpoložení, považuji za inspirativní pro všechny. I ony se často potýkají se stresem a s různými problémy majícími vliv na jejich psychickou kondici. V kampani na to otevřeně upozorňují. Mohou se tak stát příkladem pro jiné, aby dokázali o svých potížích promluvit,“ vysvětlila Silvia Vlasková.

Odborná spolupráce a konkrétní počiny

UNIQA se spojila s renomovanými odbornými platformami: v České republice spolupracuje s Linkou bezpečí pro děti a jejich rodiče a s mladou iniciativou Nepanikař. Na Slovensku kooperuje s linkou důvěry Nezábudka a s Ligou za duševné zdravie. Součástí strategie není jen mediální aktivita, ale také on-line kurz pro rodinné příslušníky postižených lidí, aby věděli, jak své blízké podpořit a jak s nimi komunikovat. Jde o jakousi obdobu první pomoci při fyzické újmě. „Program Mental Health First Aid (MHFA) původem z Austrálie je dnes globálně známý a využívaný ve více než dvacítce zemí. Díky naší podpoře se odborně připravuje prvních deset odborníků v Česku i na Slovensku, kteří se stanou školiteli, aby šířili povědomí o ochraně mentálního zdraví dále,“ popsala základní iniciativu Silvia Vlasková.

V Praze podpořila UNIQA dětské psychiatrické oddělení v léčebně v Bohnicích. Byla připravena česká verze on-line kurzu pro blízké osoby lidí postižených psychickým onemocněním. V Bratislavě participovala UNIQA finančně na zahájení provozu prvního dětského psychiatrického stacionáře. Linka Nezábudka díky podpoře ze strany UNIQA mohla začít poskytovat pomoc i ukrajinským uprchlíkům v ukrajinštině. Proběhlo několik moderovaných diskusí s odborníky a lidmi, kteří mají osobní zkušenost s duševním nebo psychickým onemocněním a byli ochotni ji sdílet.

Pojištění

„Na psychické choroby a poruchy chování myslí naše pojistné produkty, mimo jiné i proto, že psychická a duševní onemocnění jsou aktuálně druhou nejčastější příčinou přiznání invalidního důchodu u české populace. V rámci krytí invalidity se nyní poskytuje pojistné plnění už za desítky takových organicky vzniklých diagnóz,“ upozornil Oskar Sekereš, ředitel Komunikace UNIQA. Bezplatná pomoc a psychologické poradenství jsou součástí životního pojištění. V rámci služby Diagnose.me poskytuje UNIQA rovněž podporu při nepohodě kvůli dlouhodobé pandemii nebo při živelních pohromách, kdy lidé přijdou o majetek či dokonce blízké. Kyberpojištění UNIQA umí pomoci rovněž při novodobých stresových situacích, jako jsou kyberšikana, dehonestace nebo stalking na sociálních sítích, a to včetně právního a IT servisu.