Česky > O nás > Pro média > Peníze od pojišťovny za škodu po krupobití nebo vichřici můžete dostat už pozítří

Peníze od pojišťovny za škodu po krupobití nebo vichřici můžete dostat už pozítří

26.09.2023

Je známo, že kdo rychle dává, dvakrát dává. Zejména teď, když na naše rozpočty tlačí enormní inflace. Nečekané výdaje za opravy a obnovu, když se něco doma přihodí, mohou nadělat mnohým vrásky. Často jde o náhlé škody způsobené extrémními výkyvy počasí, jichž obecně přibývá, anebo poruchy spotřebičů, s nimiž nikdo nepočítal. A není jednoduché vytáhnout hned desetitisíce nebo i více z rezervy, aniž by se domácí rozpočet „zakymácel“. Takové starosti se vás ale nemusí týkat, máte-li to správné pojištění.

 

Klientce Evě prasklo v rodinném domě vodovodní potrubí a voda protekla stropem a zničila část parket. Záplavu našly děti po návratu ze školy. Ihned volaly rodiče, kteří pospíchali domů zmírnit katastrofu. Mezitím naštěstí už soused zastavil přívod vody v domě. Rodina nahlásila vzniklou škodu přes on-line formulář pojišťovně a přidala fotografie zkázy z mobilu. Pojišťovna si ještě vyžádala několik dokumentů. Paní Eva s manželem si vybrali pojistné plnění rozpočtem. Do 48 hodin jim na účtu přistála částka 36 000 korun, z níž uhradili opravu potrubí ve zdi plus zacelení stěny a přilehlé podlahy.

Když se v podkroví pod střechou usídlí kuna, je na průšvih zaděláno. Své by o tom mohl vyprávět pan Milan. Kuna mu kompletně na jedné straně domu zničila zateplovací materiál a rozhryzala izolaci. Spoušť Milan nafotil a poslal dokumentaci k události pojišťovně on-line přes webové hlášení škod. Z fotografií nebylo patrné, jak velkou část střechy a podkroví zvíře vlastně zničilo, ale stačilo doposlat několik dalších obrázků zkázy. Likvidátor už byl schopen zkalkulovat částku potřebnou k obnově a opravě. Do 48 hodin poslala pojišťovna rozpis položek plnění a poukázala částku 112 000 korun na účet pana Milana.

Živly umí být nelítostné. Poznala to rodina pana Miloše, když jí vichřice doslova utrhla část střechy z domu. Silný déšť zatekl do domu. K tomu samozřejmě vzala za své i střešní okna. Tak rozsáhlou opravu by si ovšem rodina nemohla dovolit hradit ze svého, vždyť měla tři malé předškolní děti a manželka pana Miloše s nimi byla ještě doma na rodičovské dovolené. Naštěstí byl domek pojištěn pro případ živelní škody. Miloš tedy vyplnil na webu on-line hlášení škody a přidal podrobnou fotodokumentaci. Vzhledem k závažnosti pojišťovna poslala pojišťovna druhý den na místo ještě svého likvidátora, aby následky vichřice podrobněji prohlédl a zapsal do škodního spisu. To zvládl do dalšího dne, protože mu bylo jasné, že rodina potřebuje opravu střechy co nejrychleji. Jakmile byl spis kompletní, do dalších 48 hodin měl pan Miloš v e-mailu informace o vyřízení škody a výši pojistného plnění 224 000 korun. Částka mu byla ten samý den odeslána na účet.

Přepětí z úderu blesku přímo do osaměle stojící chalupy způsobil v kuchyni zkrat elektromotoru a nefunkční lednici. Pro Elišku, chystající narozeninovou oslavu to byla katastrofa. Nakoupené lahůdky k pohoštění a velký dort pro synovce-oslavence byly rázem v ohrožení. Snaha sehnat opraváře selhala – ten nejbližší byl na dovolené a druhý z města měl volný termín až příští týden. Co teď? Naštěstí si vzpomněla na svou pojišťovnu. Její krytí mimo jiné zahrnovalo i asistenční službu slibující zajistit i opraváře elektrospotřebičů. Kontaktovala linku pomoci a v ten večer se objevil technik, kterému se podařilo chladničku opravit. Paní Eliška ani nemusela nic vyplňovat a dokumentovat, všechno si vyřídil technik s pojišťovnou. Oslava byla zachráněna!

Jak dostat z pojišťovny peníze za škodu do 2 dnů?

Stačí být pojištěn u té správné pojišťovny. UNIQA nyní garantuje klientům v majetkovém pojištění Domov & bezpečí (zahrnuje pojištění domácnosti pojištění rodinných nebo rekreačních domů) vyřízení pojistné události do 2 pracovních dnů od doručení všech podkladů potřebných k šetření pojistné události a výpočtu pojistného plnění.

Co to v praxi znamená? Jakmile je škodní spis kompletní a pojišťovna už nepotřebuje další doklady nebo dokumenty, UNIQA uzavře případ do 2 dnů a informuje klienta o závěru, a současně posílá peníze na jeho účet. Podmínkou je, že vyřizování probíhá kompletně on-line, tedy přes webové hlášení škody: https://skody.uniqa.cz/majetek-odpovednost/majetek/.  

Garance dvoudenní lhůty má jedinou výjimku: nelze ji zaručit v případě katastrof většího rozsahu, kdy vznikají kalamitní škody (například větší povodeň). 

A co když UNIQA svůj závazek nesplní? Nestává se to, ale i pro takový případ je připravena sankce: „Pokud nesplní UNIQA svoji povinnost vypořádat škodu podle těchto podmínek ve lhůtě 2 pracovních dnů, zavazuje se klientovi neúčtovat v pojistné smlouvě sjednanou spoluúčast. A ta může činit i tisíce korun, takže nejde o zanedbatelnou sumu, kterou má zákazník dohodnutou,“ vysvětlil Zdeněk Hruška, manažer pojištění majetku a odpovědnosti UNIQA.

Tato garance 2denního vyřízení škod je ve formě veřejného příslibu pro každého dostupná na webu: https://www.uniqa.cz/documents/uniqa_dokumenty/produkty/pojisteni-majetku-a-odpovednosti/produktove-dokumenty/uniqa-od-1.9.2021/domov-a-bezpeci/verejny-prislib-likvidace-pojistnych-udalosti-z-pojisteni-domov-a-bezpeci.pdf