Evropská skupina UNIQA: objem pojistného z mezinárodního pojištění firem přesáhlo už miliardu EUR. Více než pětina je z Česka a ze Slovenska
19.06.2024
19.06.2024
Od „interního“ startupu k významnému obchodnímu odvětví: mezinárodní obchod s firemními zákazníky skupiny UNIQA se od svého zahájení v roce 2011 pozoruhodně rozvinul. Tehdy šlo o malé portfolio s objemem pojistného kolem 100 milionů EUR, zatímco loni předepsala UNIQA už více než 1 miliardu EUR s vynikajícím pojistně-technickým výsledkem ve výši 130 milionů EUR.
Wolfgang Kindl, člen představenstva UNIQA Insurance Group, odpovědný za oblast Customer & Market International, komentoval aktuální milník miliardy EUR na pojistném z mezinárodního obchodu s korporátními a afinitními zákazníky: „V návaznosti na více než 20% nárůst příjmů z pojistného v tomto segmentu klientely v roce 2023 zde vidíme velký strategický potenciál i do budoucna.“
UNIQA prosazuje víceúrovňový přístup k firemním zákazníkům: nabízí jednoduché a operativně využitelné pojistné produkty pro mikropodniky. Malé a střední podniky si vybírají z modulů krytí a sestavují si pro ně vhodnou kombinaci, která nejlépe uspokojí jejich individuální potřeby. Speciální řešení na míru jsou ideální pro velké společnosti, jež často působí na mezinárodní úrovni a vyžadují individuální konstrukci pro různé země a regiony.
UNIQA má vhodná řešení pro každý segment, jako je pojištění majetku, odpovědnosti nebo pojištění vozového parku. Kromě tradičního pojištění rizik nabízí UNIQA programy zaměstnaneckých výhod. A konečně existují rovněž afinitní řešení, která společnosti využívají k odlišení a vylepšení svých hlavních produktů a služeb pro koncové zákazníky.
„Díky dlouholetým zkušenostem a znalostem v oblasti rizikového inženýrství a upisování v kombinaci s technickými a digitálními aplikacemi můžeme všem firemním zákazníkům nabídnout jedinečné služby. Škála standardizovaných nebo modulárních produktů až po vysoce individualizovaná pojistná řešení nám umožňuje obsloužit prakticky každou společnost v regionu střední a východní Evropy,“ „zdůraznila ředitelka pro korporátní a afinitní pojištění skupiny UNIQA Olivera Böhm-Rybak, která od roku 2011 buduje mezinárodní korporátní obchod. „Podporujeme naše zákazníky jak v řízení jejich rizik, tak i v zabezpečení jejich zaměstnanců. Naše afinitní projekty otevírají korporátním klientům další růstový potenciál,“ dodala Böhm-Rybak.
Díky programům zaměstnaneckých výhod se mohou společnosti prezentovat jako atraktivní zaměstnavatelé. Firemní zákazníci nabízejí společně s UNIQA svým zaměstnancům atraktivní benefity – například penzijní připojištění nebo doplňkové zdravotní programy a pojištění. S objemem pojistného ve výši více než 200 milionů EUR v regionu CEE v roce 2023 se řešení zaměstnaneckých benefitů stalo silným pilířem obchodního modelu.
„V současné době u nás, ale i v jiných zemích Evropy, není snadné najít na trhu kvalifikované a motivované zaměstnance a tyto pak také udržet. Vhodná skladba zaměstnaneckých výhod může přitom sehrát důležitou roli,“ upozornil Martin Rotkovský, člen představenstva finanční skupiny UNIQA v ČR a SR odpovědný za korporátní a afinitní obchod. UNIQA v ČR nabízí programy zaměstnaneckých výhod pro více než 200 firem, mezi které patří například i Škoda Auto.
Kromě tradičních pojistných produktů pro firemní zákazníky nabízí UNIQA také tzv. afinitní řešení. Jedná se o „přídavné“ pojistné produkty, které mohou firemní zákazníci nabízet svým koncovým zákazníkům jako doplněk k vlastní základní produktové řadě, a získat tak konkurenční výhodu. Firmy mohou například přidat úrazové pojištění pro práci a volný čas, pojištění proti rozbití nebo krádeži věcí, jako jsou brýle a elektrospotřebiče, nebo řešení na podporu mobility.
Služby programů UNIQA Affinity jsou již nabízeny v 15 odvětvích s 52 produkty. Příkladem z Rakouska je pojištění brýlí Hartlauer nebo pojištění jízdních kol u prodejce sportovních potřeb Hervis. V Česku a na Slovensku bodovala UNIQA například u společností iStyle, Hornbach, OBI, ISIC, Mironet, ale i u nových dynamických společností jako jsou TWISTO nebo HoppyGo.
„V souladu s naší B2B strategií budeme pokračovat v rozšiřování nabídky 360stupňových služeb pro firemní klientelu. Cílem je stát se vedoucím pojistitelem firemních klientů na našich trzích ve střední a východní Evropě. Kromě oborově specifických pojistných řešení a nabídek v oblasti afinit a zaměstnaneckých benefitů to nyní zahrnuje také poradenské služby, které jdou nad rámec tradičního pojištění, například v oblasti ESG a prevence rizik," uvedl Kindl k perspektivě odvětví do budoucna.
Aktuálně je UNIQA aktivní v segmentu firemních, korporátních a afinitních obchodů celkem ve 14 zemích střední a východní Evropy (bez Rakouska). Do budoucna hodlá svou činnost v těchto odvětvích dále rozvíjet s ambicí dosáhnout do 5 let hranice 1,5 miliardy EUR na pojistném.
„V českých a slovenských podmínkách jsme za loňský rok přesáhli hranici 200 milionů EUR, tedy přibližně pětinu tržeb pojistného mimo mateřský rakouský trh. Letos se hodláme zaměřit hlavně na oblast employee benefits a afinitních projektů. Pro příští rok připravujeme novou koncepci pro SME,“ řekl Martin Rotkovský.