Cestovní pojištění UNIQA získalo Zlatou korunu 2022
30.06.2022
30.06.2022
V letošním 20. ročníku soutěže Zlatá koruna 2022 pro finanční produkty vyhrála UNIQA 1. místo v kategorii cestovních pojištění. Jde o jeden z nejúspěšnějších druhů pojištění UNIQA vůbec, který letos i v minulých letech opakovaně boduje v mnoha žebříčcích. Produkt je průběžně vylepšován a doplňován o další služby. Do zahraničí s ním každoročně cestuje na milion českých občanů.
Soutěž Zlatá koruna oceňuje nejlepší finanční produkty na českém trhu nepřetržitě od roku 2003. Produkty posuzuje odborná porota, Finanční akademie Zlaté koruny. Ve Finanční akademii jsou rovnoměrně zastoupeny finanční společnosti, poradci, novináři, zástupci akademické sféry, podnikatelů atd. Finanční akademie a FinTech akademie mají celkem téměř 400 členů. V čele poroty stojí Rada Finanční akademie. Hodnocení probíhá na základě multikriteriálního modelu, který porovnává ekonomické, kvalitativní a bezpečnostní charakteristiky produktu.
Cestovní pojištění UNIQA
Také letos došlo k dalším vylepšením krytí a doplňkové asistence v cestovním pojištění UNIQA, aniž by se to jakkoli promítlo do ceny. Ta zůstává stejná jako v předchozích letech.
První změnou bylo navýšení pojistné částky u pojištění odpovědnosti v základní verzi na 5 milionů korun. „Vyšší pojistná částka nyní bezpečně kryje případnou potřebu. Ze zkušenosti víme, že zejména v zemích na západ od nás jsou poškození občané zvyklí vymáhat své nároky důsledně, přičemž jsou často mnohonásobně vyšší než v Česku, protože se vypočítávají podle lokálních standardů,“ komentovala zavedení nové úrovně pojistné částky Eva Trajboldová, manažerka produktů pojištění osob UNIQA.
Další optimalizace se týkala letos zavedené všestranné asistence Cestujeme+. Ta je turistům pojištěným v UNIQA prospěšná v několika směrech. K dispozici je bezplatná asistenční linka v režimu 24/7, kam se lze obracet v případě provozní nepravidelností ve všech hlavních druzích dopravy (letecké, železniční či v autobusové), případně při problémech v souvislosti se zavazadly. Infolinka slouží k poskytnutí informací, na co cestujícím vzniká nárok v konkrétní situaci podle platné právní úpravy (například nárok na stravu, ubytování, dopravu na letiště z místa noclehu, přesměrování na jiný spoj nebo náhradní jízdenky, kompenzace za zrušené nebo zpožděné lety apod.). Služba současně zajistí vyřízení případné finanční kompenzace či vrácení jízdného za pojištěné klienty. Asistence je připravena zastoupit klienty UNIQA i v situaci, kdy nejsou oprávněně spokojeni s nabídnutým řešením ze strany aerolinky.
Další oblastí, v níž je služba Cestujeme+ turistům s cestovním pojištěním UNIQA užitečná, je poskytnutí aktuálních a lokálně platných informací o opatřeních proti covidu-19 v tuzemsku i v zahraničí. Zejména tedy odpovědí na otázky, zda je při příjezdu nezbytný negativní test, jaký druh testu, jaká jsou vyžadovaná očkování, jaká jsou pravidla nošení roušek, případně zda je nutné dodržet karanténu. Jsou dostupné telefonicky rovněž nepřetržitě.
Další novou doplňkovou službou k cestovnímu pojištění UNIQA bude letos aplikace pro mobilní telefony Smart Guide. Jde vlastně o osobního průvodce pro turisty. Ve formě cestovatelské aplikace ji může každý využít nezávisle v okamžiku, kdy informace skutečně potřebuje. Aplikace pokrývá aktuálně více než 500 destinací ve světě a slouží více než půl milionu turistů, kteří si ji už stáhli. Po výběru lokality, která cestovatele zajímá, se zobrazí doporučený itinerář prohlídek, off-line mapy tras v místě, lze si poslechnout i zajímavé audio příběhy z místa nebo přečíst texty v několika světových jazycích. Průvodce tak umožňuje získání všech důležitých informací osobní formou, která je navíc v covidové době bezpečnější. Aplikace umožňuje průběžné doplňování dalších turistických destinací nenáročnou formou. Samozřejmé je zabezpečení a ochrana dat uživatele podle norem GDPR. Klienti UNIQA budou moci po sjednání cestovního pojištění stahovat aplikaci zdarma.
Cestovní pojištění UNIQA si uzavřelo v posledním předcovidovém roce 2019 asi 240 000 individuálních turistů. Pokud ale sečteme celkový počet klientů s cestovním pojištěním UNIQA, včetně cest organizovaných cestovními kancelářemi a cestovními agenturami, bylo jich k jednomu milionu osob. V uplynulých dvou letech, kdy svět svírala covidová pandemie a cestování bylo omezené, klesly počty individuálních zákazníků v porovnání s rokem 2019 na méně než 40 % (2020), respektive na 45 % (2021). Pokles počtu sjednaných pojištění přes cestovní kanceláře klesl ve sledovaných dvou letech na polovinu ve srovnání s 2019. Letošní rok ovšem přinesl oživení a odbyt cestovního pojištění za první 4 měsíce roku 2022 už prakticky odpovídal prodejům z období leden-duben 2019.
Cena za komplexní cestovní pojištění UNIQA (vedle léčebných výloh a asistence zahrnuje i pojištění odpovědnosti, zavazadel a úrazové pojištění) je v kontextu ceny celé dovolené velmi příznivá. Například za desetidenní pobyt v nejčastějších letních destinacích našich turistů v Chorvatsku, Itálii, Španělsku, Řecku, Turecku nebo i v Egyptě zaplatí rodina (2 dospělí až se 4 dětmi) shodně 693 korun. Jednotlivce by komplexní cestovní pojištění stálo 279 korun.
„Připlatit si musí turisté cestující do USA nebo Kanady. Jde o tradičně nejdražší místa na světě. Pokud se klientovi stane i nekomplikovaný úraz či onemocní s potřebou intenzivnější léčby, hospitalizace a následné repatriace, náklady z pojištění zpravidla dosáhnou minimálně několika milionů korun,“ upozorňuje Eva Trajboldová. Doporučuje se proto sjednat nejvyšší úroveň krytí s nejvyššími pojistnými částkami. Jednotlivec by za takové komplexní pojištění na 10 dnů zaplatil 2 232 korun, výše uvedená rodina 5 580 korun.