Česky > O nás > Pro média > Nakupovat bezpečně je lepší

Nakupovat bezpečně je lepší

16.03.2023

Jedním z oblíbených způsobů, který prospívá efektivitě každodenního osobního a rodinného provozu, jsou internetové nákupy. Podle údajů Českého statistického úřadu z roku 2022 nakupuje na internetu 54 % Čechů. Jste jedním z nich? A víte, jak se bránit podvodnému internetovému obchodu? Jak, kde a s kým vyřídit náhradu škod? S asistenčními službami UNIQA najdete vždy to nejlepší řešení.

 

5 zlatých pravidel pro internetové nákupy

Neprůstřelný návod, podle něhož poznáte podvodný e-shop, zatím zřejmě neexistuje. Jsou ale určité indicie, které Vám napoví, zda nakupujete bezpečně. Připravili jsme pro Vás 5 jednoduchých pravidel, která Vás zorientují v džungli internetových nákupů.

  • Nikdy nenakupujte na e-shopu, na jehož stránkách nejsou uvedené identifikační údaje provozovatele. Provozovatel takového obchodu jedná v rozporu s občanským zákoníkem, protože porušuje svou povinnost identifikační údaje uvádět.
  • Podezřelý by Vám měl být e-shop, který neumožňuje platbu dobírkou. Když pošlete platbu na účet předem, je vyšší pravděpodobnost, že se objednaného produktu třeba nedočkáte.
  • Všimněte si, zda provozovatel e-shopu zveřejnil reklamační řád. Jestliže ho předem neznáte, těžko se budete později domáhat výměny výrobku. Neuvedení informace o tom, jak může spotřebitel uplatnit reklamaci, je navíc přestupkem podle zákona o ochraně práv spotřebitele.
  • Věnujte pozornost popisku produktu. Jestli zavání strojovým překladem, měli byste zpozornět. Je možné, že se provozovatel e-shopu se nachází mimo Evropskou Unii, a v takovém případě se náhrady škod řeší obtížně.
  • Stále váháte? Najděte prodejce v živnostenském rejstříku a také nezapomeňte sledovat recenze ostatních zákazníků.

Už jste si „naběhli“?

Zaplatili jste e-shopu zboží ani po opakované urgenci Vám ho nedodal? Nebo Vám přišlo neúplné, poškozené, a ani zdaleka nevypadá jako na fotografii? Má jiné rozměry, nesplňuje slibované funkce a provozovatel e-shopu na Vaši výzvu k reklamaci nereaguje? Pokud máte u UNIQA pojištěnou svoji domácnost,  zkontrolujte si pojistnou smlouvu. Jestli na ní jsou i rozšířené asistenční služby, které zahrnují kybernetickou asistenci pokrytím rizik spojených s nákupy na internetu, máte skoro vyhráno.  S náhradou vzniklé škody, s žádostí o právní pomoc, mediaci, nebo zastupování, se můžete se obrátit na nás, pokud Váš nákup splňuje tyto parametry:

  • Cena produktu nebo služby je v okamžiku nákupu vyšší než 1200 Kč a nižší než 50 000 Kč.
  • E-shop je provozovaný na území EU a zboží z EU pochází.
  • Zboží nebylo bez předchozího upozornění internetového obchodu doručeno ve lhůtě 5 kalendářních dnů od uplynutí dodací lhůty uvedené na objednávce, anebo nebylo doručeno vůbec.

UNIQA linka je tu pro Vás

Stejně tak jako při řešení jiné pojistné události, i v případě podvodného obchodního jednání na internetu, jsme Vám k dispozici na naší UNIQA lince. Stačí zavolat na číslo +420 488 125 125, odkud Vás přepojí do asistenční centrály. Můžete se identifikovat číslem smlouvy, rodným číslem nebo jinými osobními údaji.  Kolegové s Vámi posoudí Vaši situaci a doporučí kroky vedoucí k náhradě škod. UNIQA linka je Vám k dispozici 24 hodin denně. Jestliže voláte večer, v noci, o víkendu nebo v jiný den pracovního volna, vedle základních informací si domluvíte termín, ve kterém se Vám v nejbližší pracovní den ozve specialista asistenční služby pro daný případ.

Využívejte asistenční služby v plném rozsahu

Nákupy nejsou rozhodně jediný zdrojem internetového rizika. Jestli se chcete cítit na internetu bezpečně a jeho používání má sloužit ke zvýšení kvality Vašeho života, kontaktujte svého pojišťovacího poradce a zeptejte se na balíček Kybernetické a IT asistence.

Kybernetickou asistenci oceníte, když se ocitnete v některé z následujících situací:

  • Zneužití platebního prostředku (například Vaší platební karty)
  • Podvodné jednání při nákupu zboží či objednání služeb na internetu
  • Poškození Vaší online pověsti (například zneužití osobních informací, šíření pomluvy nebo urážky)
  • Zneužití Vaší identity na internetu

Vzdálená IT asistence Vám může zajistit:

  • Telefonickou asistenci pro technologická zařízení
  • Obnovu dat z paměťového zařízení
  • IT asistenci, tedy kontrolu zabezpečení Vašeho počítače a nastavení bezpečnosti
  • Pomoc při napadení Vašeho počítače, při zneužití dat z Vašeho počítače či Vašich online účtů

 

Život se přesouvá na internet. S asistenčními službami UNIQA je Vaše bezpečnost v online prostředí lepší!