O nás > Pro média > MeteoUNIQA varovala před nepřízní počasí v červnu 130 000 zákazníků

MeteoUNIQA varovala před nepřízní počasí v červnu 130 000 zákazníků

30.07.2020

MeteoUNIQA je informační služba k pojištění majetku a vozidel pro klienty UNIQA. Díky ní dostávají s předstihem varování o blížícím se extrémním výkyvu počasí, aby mohli přizpůsobit program a přijmout preventivní opatření. Během letošního června, jenž byl mimořádně bohatý na výstřelky počasí, bylo rozesláno na 130.000 takových výstrah prostřednictvím SMS nebo e-mailu.

Varování MeteoUNIQA bylo rozesíláno 16 dnů v měsíci červnu, tedy prakticky každý druhý den. Celkem šlo o 91 různých druhů výstrah, což představuje nový rekord. Lišily se například intenzitou srážek, výskytem krup nebo očekávanou délkou řádění živlů pro různé oblasti. Největší počet odešel na kontakty klientů 13., 14. a také 12. 6. Například loni ve stejném měsíci zaslala MeteoUNIQA 35 druhů preventivních upozornění.  

Vzhledem k tomu, že MeteoUNIQA rozesílá informace cíleně s přesností pro dané poštovní směrovací číslo, jde skutečně o podstatné vodítko vývoje počasí v daném místě. Zpráva přichází zákazníkovi buď s delším předstihem a poté je zpřesňována, anebo několik desítek minut před vypuknutím nepohody, aby poskytla co nejdetailnější informace o charakteru a síle výkyvu počasí pro příslušnou lokalitu. Za loňský rok bylo celkem odesláno 583 000 zpráv o nadcházející nepřízni počasí. Nejčastěji se jednalo o bouřku nebo silný vítr. Vzhledem k mírné zimě naopak ubylo hlášení o blížícím se silném sněžení nebo náledí. 

Nepřízeň počasí v červnu 2020 způsobila celkem necelých 660 škod klientů UNIQA v úhrnné odhadované hodnotě asi 35 milionů korun. Nejvíce registrovaných pojistných událostí vzniklo zatopením a zatečením, dále krupobitím, a nechyběly ani škody z úderu blesku. Díky MeteoUNIQA se však stačila řada klientů na bouřky, přívalový déšť i krupobití připravit, takže zabránili vzniku škody, případně zvětšení škody.

MeteoUNIQA začala pro zákazníky majetkového pojištění a obce fungovat v roce 2009. Reagovala na stále častější náhlé lokální výkyvy počasí, které mohou mít za následek velké materiální ztráty a někdy i újmu na zdraví lidí. Sami meteorologové připouštějí obtíže při předpovídání počasí, které se vyvíjí nevyzpytatelně, čímž snižuje spolehlivost prognóz. Služba MeteoUNIQA funguje na základě monitoringu vývoje počasí v nepřetržitém provozu. Díky komunikaci přes e-mail nebo SMS může být varování vysláno kdykoli v okamžiku vyhodnocení rizika s potřebným předstihem pro jakoukoli lokalitu.