Kampaň - Duševní nepohoda není často vidět
12.08.2021
12.08.2021
Skupina UNIQA spustila v těchto dnech silnou česko-slovenskou reklamní kampaň pod titulem „Duševní nepohoda není často vidět.“ Startující kampaň chce upozornit na téma duševního zdraví, které u mnohých utrpělo i následkem pandemie. V Čechách potrvá od 11. srpna a pokryje široký mediamix.
Lidé, kteří trpí nějakou formou duševní a psychické nepohody to často navenek nedávají najevo, anebo okolí signály správně nevnímá. Takoví lidé potřebují jistotu, že se mají na koho obrátit o pomoc. Cílem kampaně UNIQA je pomoci odstranit stigma duševních onemocnění nejen u lidí, kteří jimi trpí, ale i u jejich rodinných příslušníků, kolegů a přátel. Podle aktuálních statistik se totiž během pandemie zhoršilo psychické zdraví až u dvou třetin populace. Ale jen třetina z těch, kdo by odbornou pomoc potřebovali, ji také skutečně vyhledá. UNIQA proto připravuje preventivní a osvětové programy v oblasti podpory duševního zdraví a mentální rovnováhy.
Nová komunikační vlna bude probíhat na Slovensku (od 9. srpna) a v Česku (od 11. srpna) a potrvá až do září. Hlavní součástí je televizní spot v délce 30“, který bude nasazený na kanále TV Nova v září a říjnu. Připraveny jsou i sponzorské vzkazy v délce 10“. Součástí bude i on-line bannerová reklama na hlavních zpravodajských webech, jako například Seznam.zpravy.cz, Novinky.cz, Denik.cz, a dále na YouTube (40“) nebo sociálních sítích. Během září můžeme očekávat outdoorovou část umístěnou na citylightech velkých českých měst. Kampaň tak cílí jak na televizní diváky, tak i na ty, kdo televizi sledují méně.
Centrem kampaně je 30sekundový televizní spot a 10sekundové televizní sponzorské vzkazy. Spoty se natáčely společně pro český i slovenský trh. Rozdílná je část, kde vystupují sportovní ambasadoři UNIQA v obou zemích. Role se u nás ujali veslař Ondřej Synek a vodní slalomář Jiří Prskavec. Oba dobře vědí, jak důležitá je pro předvedení nejlepšího výkonu ve správný okamžik duševní rovnováha, proto jsou jako zástupci tématu mentálního zdraví ti praví a důvěryhodní. Ondřej Synek kvůli dlouhodobějšímu útlumu sportovní formy musel vzdát účast na OH v Tokiu. Jeho těžké rozhodování bylo korunováno přenecháním jím vyjetého místa v české výpravě mladému kolegovi. Toto gesto bylo výrazem velké morální kvality a psychické síly. Jiří Prskavec „čelil“ v Tokiu velkým tlakům, protože se od něj jako aktuálně nejlepšího slalomáře světa zlatá medaile prostě očekávala. Ustál stres, perfektně se připravil a svůj finálový závod vyhrál o více než 3 sekundy. Prokázal tak neuvěřitelnou mentální sílu a rovnováhu.
Na Slovensku vystupuje v televizním spotu a sponzorských vzkazech šampionka a aktuální držitelka Velkého globu za Světový pohár v sezóně 20/21 Petra Vlhová. Během napínavého seriálu závodů nesporně prokázala, že je rovněž symbolem psychické síly a stability, i když si zažila i nepříjemné chvilky.
„Angažmá známých sportovců vnímáme jako důležitou součást prezentace tématu mentálního zdraví a prevence. Každý vrcholový sportovec a reprezentant prožívá řadu zátěžových situací a musí se vyrovnat s tlaky na výkon i osobní vystupování. Stále je pod drobnohledem veřejnosti i médií. Situace během pandemie pro ně vše ještě zhoršila. Proto je posilování mentálního zdraví a prevence v tomto složitém období mimořádně potřebná. Analogii najdeme ale i u běžné populace, která prožívá už rok a půl nevídanou psychickou zátěž,“ vysvětluje Silvia Vlasková, ředitelka útvaru Brand & Marketing UNIQA.
„Hlavní vizuály kampaně jsme záměrně volili kontrastní: upozorňují na rozdíl mezi vnějším vnímáním a vnitřním prožíváním lidí, kteří bojují s nějakou formou mentálního diskomfortu či duševní nepohody. Často ukazují světu usměvavou tvář a okolí netuší, čím si procházejí a jak trpí. Je důležité citlivé téma nebagatelizovat a neshazovat. Nechceme ale ukazovat ani pochmurné odstrašující obrázky, od nichž odvracíme zrak. Protože v životě není tak snadné odlišit zdravého vyrovnaného jedince od jiného, v němž se odehrává psychická bitva. Tady jsme si uvědomovali, že jsme na velmi tenkém ledě, protože potřebujeme lidi zaujmout, ale neodradit je. Myslím, že naše kampaň je v tomto pravdivá, a věříme, že téma bude rezonovat,“ zdůraznila Silvia Vlasková.
Autorsky stvořila tento koncept reklamní agentura Triad Advertising Bratislava a produkci zastřešila společnost Hitchhikers Films. Režie TV spotu se maximálně citlivě ujala americká režisérka Jay Walker. Za nákup médií byla odpovědná agentura Mindshare.
Fotografie a vizuály z natáčení
Mentální zdraví jako ústřední myšlenka nové reklamní kampaně UNIQA otvírá obrovské téma, jímž se skupina UNIQA nejen v Česku a na Slovensku hodlá dlouhodobě strategicky zabývat. Problematiku uchopí koncepčně s důrazem na správnou prevenci. Lidé, kteří trpí duševní či psychickou nepohodou, musí především vědět, kam se mohou bez obav a ostychu obrátit o pomoc.
V Čechách bude UNIQA spolupracovat s Národním ústavem duševního zdraví. Partnersky chce připravovat preventivní a osvětové programy v oblasti podpory duševního zdraví a mentální rovnováhy. Jedním z hlavních cílů je sejmout z těchto témat stigma a často doslova tabu, jimiž jsou dodatečně zatížena.
Na Slovensku podporuje UNIQA Linku důvěry Nezábudka, která poskytuje emoční podporu v krizi a užitečné kontakty na specialisty. Ve spolupráci s Ligou za duševné zdravie vzniknou přednášky a programy určené jak ohroženým lidem, tak i jejich blízkým.
Na psychické choroby a poruchy chování myslí i pojistné produkty UNIQA: v rámci krytí invalidity se poskytuje pojistné plnění za desítky takových diagnóz. Bezplatná pomoc a psychologické poradenství je součástí životního pojištění. V rámci služby Diagnose.me poskytuje UNIQA rovněž podporu při nepohodě kvůli dlouhodobé pandemii nebo při živelních pohromách, kdy lidé přijdou o majetek či dokonce blízké. Kybernetická asistence UNIQA umí pomoci rovněž při novodobých stresových situacích, jako jsou kyberšikana, dehonestace nebo stalking na sociálních sítích, a to včetně právního a IT servisu.
Jednotlivé součásti reklamní kampaně UNIQA najdete zde: