O nás > Pro média > Asistence z cestovního pojištění UNIQA řešila v létě na 1 600 případů

Asistence z cestovního pojištění UNIQA řešila v létě na 1 600 případů

16.10.2019

Od začátku června do konce září kontaktovali zákazníci UNIQA z cestovního pojištění do zahraničí v nesnázích asistenci celkem bezmála v 1 600 případech, jež si vyžádaly zásah odborníků z asistenční centrály. Oproti předchozímu roku 2018 narostl jejich počet o 17 %. Nejčastěji se jednalo o medicínské problémy, zpožděná nebo  ztracená zavazadla, případně odpovědnostní události.

Partnerskou společností UNIQA pojišťovny je Europ Assistance. Největší část podpůrných zásahů proběhla buď telefonicky, anebo s jednoduchou (zpravidla jednorázovou) asistencí. Takových snadnějších případů přibylo meziročně o více než pětinu. Naopak těch složitějších událostí bylo ve srovnání s rokem 2018 o 22 % méně, nicméně zatímco ubylo hospitalizací, poměrně podstatně vzrostly repatriace (o třetinu) a bohužel i případy spojené s úmrtím klienta (celkem 13 osob, meziročně o 5 osob více).

Celkové náklady asistenčních zásahů jdou do desítek milionů korun. Nejčastěji potřebovali turisté s cestovním pojištěním UNIQA pomoc v červenci. Velmi výrazně vzrostla letos asistenční intervence během června, kdy ve srovnání s rokem 2018 přibylo více než 50 % událostí.

Nejvíce postižených klientů bylo v dětském věku (hlavně 5-8 let), dále v mladém věku mezi 20 a 30 lety a potom skupina zhruba čtyřicetiletých a pětačtyřicetiletých. Nejstarším zákazníkem, jenž si letos v létě vyžádal pomoc, byl náš občan ve věku 89 let v Chorvatsku. Na 140 případů se týkalo zákazníků UNIQA ve věku nad 70 let.

Nejčastěji musela asistenční centrála zasahovat v Řecku, Chorvatsku, Bulharsku a v Itálii. Tyto čtyři země dominovaly i v uplynulých letech. V letošní sezóně ubylo zásahů v Turecku, ale naopak přibylo v Egyptě. Každý rok proběhne cca 50 asistencí v USA a Kanadě, jež jsou tradičně nejdražší.

Devět úmrtí připadlo letos v létě na akutní onemocnění, zbytek jde na vrub úrazů. Celkově se asi 70 % zdravotních indispozicí týkalo nemocí a 30 % úrazů. Nejčastějšími diagnózami zůstávají záněty horních cest dýchacích, zažívací problémy a záněty uší nebo vyrážky a alergické reakce. Vzrostl počet lehkých úrazů, zlomenin, a mimořádně výrazně i problémů se zuby. Nejvíce hospitalizací bylo v důsledku srdečních obtíží a úrazových zlomenin.

Náklady na repatriaci tvořily více než třetinu veškerých vynaložených nákladů. Jeden odborný převoz nebo pořízení extra letenek v průměru přišlo na 59 000 korun. Nejsložitější asistenční případy letošního léta se udály v USA, Číně, Itálii a v Norsku, z toho 2 smrtelné. Průměrná částka na každý ze zhruba deseti nejnákladnějších zásahů  sezóny vyšplhala na půl milionu korun.

 

O společnosti UNIQA
UNIQA pojišťovna vyvíjí své aktivity na českém pojistném trhu již více než šestadvacet let. Jako univerzální pojišťovna nabízí kompletní paletu pojistných produktů pro občany i korporátní klienty. Podle objemu pojistného figuruje v sedmičce nejsilnějších pojišťoven v ČR. UNIQA pojišťovna je součástí skupiny UNIQA Group, která je nyní aktivní na 18 evropských trzích a obsluhuje bezmála 10 milionů klientů.

O společnosti Europ Assistance
Europ Assistance Group zajišťuje služby ve 208 zemích světa s 8.000 zaměstnanci, 400 lékaři a sítí 44 poboček skupiny. Ročně provede více než 12,4 milionů asistenčních intervencí a odpoví na více než 62 milionů telefonátů. Byla založena v roce 1963 v Paříži jako první asistenční společnost na světě. Dnes svým více než 300 milionům privátních či korporátních zákazníků přináší řešení pro jejich urgentní i běžné asistenční potřeby.