Sylwia Szymula získala magisterský titul na Varšavské ekonomické univerzite a titul Global Executive MBA na INSEAD business school.
Má více než 15 let zkušeností v oblasti finančních služeb. Svou kariéru zahájila ve skupině ING, kde v letech 2006-2011 řídila strategické obchodní iniciativy v oblasti řízení vztahů se zákazníky a digitalizace a byla zodpovědná za prodej v online kanálech. Později v letech 2011-2016 pokračovala v pojišťovací skupině PZU, kde navrhovala a realizovala strategii řízení zákaznické zkušenosti. V roce 2016 se vrátila do skupiny ING, kde řídila strategické projekty týkající se ziskovosti obchodních linií, retailových platforem a manažment hodnoty pro zákazníky. Od roku 2022 Sylwia podporuje přípravu strategických témat pro Retail v UNIQA CZ/SK a UNIQA International.
Před nástupem do UNIQA Sylwia pracovala v Polsku, Nizozemsku, Německu, Belgii a Thajsku.
V soukromém čase se vášnivě věnuje potápění a současné literatuře.